Friday, October 17, 2008

OPEN HOUSE

Kerajaan nak revise semula penganjuran Rumah Terbuka Malaysia yang biasanya diadakan untuk sambutan hari perayaan-perayaan besar Malaysia seperti Hari Raya, Tahun Baru Cina dan Deepavali.

Punca nak revise aku tak pasti. Mungkin ada kena-mengena dengan tindakan segelintir rakyat yang didakwa tidak menghormati pemimpin semasa rumah terbuka Hari Raya few weeks back. I don't know.

Ada juga kedengaran kerana faktor keselamatan pemimpin. That also I don't know. Takkanlah orang jumud sangat nak buat hal tengah-tengah majlis. Kan banyak saksi tu. Oh, takut ada asassin sniper barangkali. Still, I'm not sure and I dont' know.

Tapi, kita memang tetap mengadakan open house sesama kita kan? In our own small ways lah. Definition of small ways: Differs subject to individuals' affordability.

Korang agaklah kan, kalau kita buat open house, jemput orang-orang besar yang memerintah negara nih datang, diorang datang tak agaknya? Hingin ke?


Nota: Aku ingat kalau aku buat open house, aku nak jemput Muhyiddin Yasin, mana tau esok2 kalau dia naik jadi PM dapat aku jadi TPM pulak, hahahaha. Jemput Dr. M pun best jugak, hahahaha.

No comments: