Monday, November 24, 2008

ISU YOGA

Apabila fatwa mengenai yoga dikeluarkan, kecetekan fikiran kita mendengar bunyinya seolah-olah macam Islam tidak membenarkan umatnya bersenam. Kan?

Ini komen kakak ipar aku (yang lebih kurang begini bunyinya):

"Solat tu kan satu bentuk senaman jugak?
Itulah orang Islam ni, solat 5 waktu taknak buat. Yoga sibuk nak buat. Pastu bertelagah atas dasar yoga adalah salah satu bentuk senaman".

Aku hanya tersenyum tanda setuju dengan rasional hujah beliau.
Korang? Pikirlah sendiri.


Nota: Aku tak heran sebab aku tak pernah hingin nak beryoga. Menyiksa badan.

4 comments:

Lynn said...

I love what she said - it's so true!

pye:rudz said...

ditto

Najwa Aiman said...

Bersetubuh la best. Senaman luar dalam tu....

nu3k said...

jgn ade fatwa joging haram udah ler..har-har