Wednesday, January 14, 2009

SUATU HARI ITU

Hari itu, gua pergi Speedmart 99 Wangsa Maju.
Susu dan diapers murah kata Safuan, kawan opis aku.
Aku gegar Speedmart dalam acara solo.

Diapers yang anak aku suka, tak ada. Hampa.
Tak taulah habis ke hapa.
Susu yang anak aku suka, ada. Gembira.
Aku beli dua.

Aku lantas ke Manjaku, belakang Carrefour Wangsa Maju.
Bersepah diapers kesukaan anak aku.
Aku sebat satu.

Destinasi seterusnya, Jusco AU2.
Lebih spesifik, farmasi Watson's.
Nak beli 3 kotak Polleney Pati Ikan Haruan untuk bini.

Watson's punya harga dah naik rm35 dari rm31.
Apa kejadahnya?
Farmasi Jusco juga letak harga yang sama rm35.
Apa punya komplot nih?

Aku beli jugak di Jusco sebab tiada beza harga.
Di kaunter, harganya tiba-tiba jadi rm31 satu kotak.
Aku terlopong tapi minah cashier mengiyakan harganya.
Aku membayar dengan gembira.

Tapi sebenarnya, aku tak tau pun harga barang yang aku beli kat Speedmart 99 tu murah ke tidak. Pada aku, yang penting bini dan anak aku mendapat apa yang mereka perlukan.

8 comments:

ad3ck said...

Kau dah compare harga dengan kedai depan? mana tau lagi murah ;p.

Anonymous said...

mengikut pemerhatian aku la, kalau nak beli susu baby yg murah kat jusco... example: harga susu organic yg anak aku minum setin kat carrefour ialah rm79.90. kat jusco rm76... sama jugak dgn harga susu yg lain seperti enfagrow... kat mydin rm89. kat jusco rm85 (and kadang2 diorg ada special price cut down until rm79)... pampers yg murah ada kat mydin tapi selalu takde stok.... kesimpulan ceritanya, JUSCO adalah tempat paling murah and mudah nak cari brg baby.

ziahlicious said...

btw, komen kat atas tu aku yg tulis... -naziah-

Najwa Aiman said...

Tu sebab lu pergio acara solo la bro... Boleh sebat apa jua bila perlu di mana saja. Kalau pergi dgn orang rumah camne? Hmmm...

BTW, sudah tukar langsir la rumah ni... eheks...

pye:rudz said...

ad3ck: hah! ada ke?

naziah: saspen aku, ingat sape yang menerjah tadi. btw, i agree with u.

najwa: tukar langsir?

pye:rudz said...

najwa: ooo... langsir blog nih... tahun baru kan? azam baru takde, kaler header baru sudah.

ad3ck said...

tak tau. tanya je ahahha.

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.