Monday, October 5, 2009

TIMBANGKANLAH



Sweeping Malaysia.

Cari makan di Malaysia sebagai tukang sapu.

Tarian Pendet milik kami.

Ambiklah. Kami banyak tarian lain lagi.

Kita kepung Kedutaan Malaysia.

Kau tak fikir kedutaan korang kat Malaysia?

Buluh runcing.

Makan lemang buluh lagi bagus dari melayan korang.


Orang memberi kita merasa,
orang berbudi kita berbahasa.

Budi bahasa amalan kita.
Kamu bagaimana?


Nota: Aku akan hulurkan sumbangan jika dihulurkan tabung bantuan bencana Padang.

10 comments:

ad3ck said...

ini tembak siapa ni? Indon eh? eheheeh.

sevven said...

Timbang kati ke timbang kilo?

shippo_yaya said...

i agree w u....sumer bender nak claimed as diorang punyer..boleh kaya ker negara mereka if dapat hak milik aper bagai..kan?xfaham betul...nasib lah lemang xngaku kepunyaan mereka...

naziah said...

and u wonder y they get all the malapetaka dari Tuhan... Astagfirullah...

pye:rudz said...

ad3ck: isu ni mengundang pelbagai reaksi. terutama bila berlaku bencana alam baru-baru ni dan malaysia turut sama membantu. apasal aku cakap macam warta berita nih?

sevven: kau nak ikut unit SI ek tidak? kalau taknak, timbang kati lah. hahaha.

yaya: ini bukan soal kaya kepada mereka. ini soal kedaulatan budaya/warisan mereka (katanya). satu yang bagus ialah, semangat kesungguhan mereka menuntut (claiming). lain macam lah.

pye:rudz said...

naziah: astaghfirullah... tak baik cakap gitu beb. itu semua kerja tuhan. tanggungjawab kemanusiaan kita - hulurkan bantuan. biar diorang pikir sendiri.

artisticklytouch said...

tulah, dalam dia nak buluh runcingkan kita, kita tetap datang bawak bantuan kan

pye:rudz said...

artis: menunjukkan kita berbudi bahasa.

Najwa Aiman said...

Comel sungguh bila Marshanda bertudung... ohhh... Eh? Keluar topik ek? Anyways... Bunga Cinta Lestari tak teringin ke nak buluhruncingkan Ashraff Sinclair...? Eheks...

pye:rudz said...

najwa aiman: eh? bukan ashraf sinclair yang buluh runcing kan bunga cinta lestari ke? runcingkah? woiii!!!