Friday, April 1, 2011

SERIUS

Masalah yang biasa timbul jika wajah anda kelihatan lebih muda daripada umur sebenar anda ialah people don't take you seriously, not until they heard you talk intellectually or professionally.

Ini lazim berlaku kepada saya. Saya kata lazim sebab kebanyakan budak-budak baru nak naik ingat saya ini sebaya-baya atau lebih muda daripada mereka, walhalnya tidak.

Dalam kes orang yang memang lebih tua daripada saya pula, mereka biasanya menganggap diri mereka lebih arif tentang segala perkara, walhalnya tidak. Ego? Mereka cuma mulai hormat apabila mendengar butir percakapan/hujah saya (yang hebat itu hahaha).

Dan saya juga cenderung berjenaka apabila melihatkan wajah gamam mereka sejurus selepas saya berhujah. Untuk kurangkan stress terkejut mereka hahaha.

Ini sangat mudah dan jelas kelihatan dalam mesyuarat-mesyuarat yang saya hadiri. Atau mungkin juga perasaan saya aje kehkehkeh...

6 comments:

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

well en. pyerudz... tak kenal maka tak cinta

***lambat tido, imsonia ke?

Fa-T said...

kehkehkeh.. benarrrr...

cryclown said...

kne cari deria keenam

cryclown said...

kne cari deria keenam

pye:rudz said...

gafaro: kau kenal wak kenali? kehkehkeh...

fa-t: ya iya dong!

cryclown: itu kena tanya encik bruce willis tu.

mafiaries said...

itu hari gua jalan ngan zarina, sajer2 tgk perfume, boleh budak jual perfume tu kata, "Bang, beli perfume ni boldh buat hantaran?" ces..ingat kitorang pasangan remaja yang baru berkenalan di luar bilik darjah apa...