Monday, November 21, 2011

CUBALAH

Meteor shower nak datang banyak nih. Shield dome dah ON ke belum?

Nak ON macam mana? Shield dome nya pun tak siap lagi? Saya tukang ON aje. Tanyalah tukang yang buat shield dome tu.


Kredit gambar


Kenapa kau tak ON shield dome tu lagi?

Shhh... Nak ON macam mana? Tak siap pun lagi? Saya tukang ON aje. Tanyalah tukang yang buat shield dome tu.

Kenapa kau tak tolong tukang tu siapkan?

Eh, dia buat bahagian dia, saya buat bahagian saya. Dia dapat bahagian dia, saya dapat bahagian saya. Tanggungjawab dia lain, tanggungjawab saya lain. Lagipun, bahagian saya ialah mengactivate dan menjaga shield dome dan bukannya membina shield dome. Beza tu...

Hah, sebab kaulah meteor shower yang nak datang ni akan musnahkan kawasan kita.

Eh, saya tukang ON aje. Tanyalah tukang yang buat shield dome tu. Lagipun, cerita meteor shower nak datang ni bukan baru semalam kita tau, dah bertahun dah. Tapi shield dome tu tetap tak siap-siap jugak. Cubalah tanya tukang yang buat shield dome tu...

Kau nak kena write-off?

Cubalah.

2 comments:

Najwa Aiman said...

Sungguh memang amat mendalam maksudnya nih... Apa ek...?

pye:rudz said...

najwa aiman: bila dah tau, ia cetek aje sebenarnya.