Monday, November 14, 2011

PROJEK

Gua tengah on satu projek dewasa kini. Projek ini obviously bukan profit-making mahupun profit-sharing. Memang tarak untung punya, hati saja puas.

Kos untuk projek ini juga masih belum dapat dipastikan lagi. Malah, tarikh siap projek juga tidak dapat ditentukan melalui carta Gant. Kos, cuaca, tenaga kerja dan masa adalah faktor yang saling bersangkut-paut dan berkemungkinan boleh menjadikan projek ini tersangkut. Harap-harap tidak terbengkalai hendaknya.

Penggemblingan tenaga boleh dikatakan menghampiri sifar kerana projek ini lebih bersifat individualistik, kuku besi dan mungkin juga boleh dikatakan syok sendiri. Penggunaan tenaga solo untuk projek sebegini memang mengundang penat dan perpeluhan yang tidak terbendung pemelwapannya. Namun, no pain no gain bak kata omputeh.

Gua dijangka mendapat kepuasan hati yang mungkin dipengaruhi sedikit nafsu dan juga mendidik diri menjadi lebih penyabar dan optimis.

Apa benda projek yang gua kecoh-kecoh nih?

Gua tengah dalam proses mentransformasikan (ikut istilah popular masa kini) ruang laman depan rumah gua. Gua sedang berusaha merealisasikan laman yang gua visualkan dalam kepala gua nih dengan tulang empat kerat gua nih jugak.

Laporan progress bergambar projek ini, nanti gua usahakan. Takyah nak tunggu sangat weh.

3 comments:

kuchalana said...

ingat pojek apa sampai pakai carta gant..

bagus.. elok untuk kesihatan...

Fa-T said...

pengurusan projek ni penting...
kehkehkehkeh

pye:rudz said...

kuchalana: itulah antara tujuan aku start hobi berkebun pun...

fa-t: memang betul tu!