Thursday, May 6, 2010

BEAUTY



Hidup ini memang penuh dengan misteri.
Kita tidak akan boleh tahu apa yang akan berlaku di masa hadapan.
Tiada satu manusia pun yang tahu.
Hanya tuhan saja yang tahu.

Hidup ini memang penuh dengan hikmah.
Kita tidak akan boleh tahu apa hikmah yang disediakan untuk kita disebalik sesuatu kejadian itu.
Tiada satu manusia pun yang tahu.
Hanya tuhan saja yang tahu.

Kita selalu mengatakan hidup ini tidak adil.
Lucunya, kita mengatakan hidup ini tidak adil hanya apabila sesuatu perkara itu tidak menyebelahi keinginan kita.
Namun, apabila sesuatu yang kita ingini menyebelahi kita, kelupaan pula yang menjadi alasan untuk bersyukur.

Ujian hidup memang selalu ada.
Tapi tuhan itu Maha Bijaksana.
Nafsu? Semua manusia ada nafsu.
Akal? Semua manusia ada akal.
Menggunakan akal? Yang ini yang tak semua manusia ada.

Hidup ini memang indah sebenarnya.
Bergantung kepada konteks dan perspektif apa anda melihatnya.
Value what you already have.

Bak kata Altimet (lebih kurang):
Syukur! Aku masih di sini...
Syukur! Aku masih bernafas lagi...

6 comments:

Najwa Aiman said...

To have beauty, there must exist ugliness... perghhh...!

Fa-T said...

gua setuju je pandangan di atas tu....

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

ngeri bro ngeri.....

***Bergantung kepada konteks dan perspektif apa anda melihatnya.
Value what you already have.

ad3ck said...

Ini macam yang ku belajar masa kat induksi tempoh hari, ia dipanggil gurindam ;p.

pye:rudz said...

najwa aiman: that's called the balance of life.

fa-t: terima kasih.

gafaro: kau tengok cerita apa yang ngeri tu?

ad3ck: sebenarnya kursus induksi yang kau pegi tu, aku yang buat modul/silibusnya hahaha.

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

ngeri bila tau ape rasa nyawa kena pinjam

*gua ni mistik sikit