Wednesday, July 7, 2010

LAJU


Saya syak (baca: harap) Germany akan bertemu Netherlands di perlawanan akhir Piala Dunia 2010 ini. Rasanya kalau dua team ni yang main final, mesti berdebar dan cemas sepanjang 90 minit perlawanan. Itupun kalau diorang tak makan nasik lemak dengan beer lah malam sebelum game tu. Tambah pulak ada yang gatal pegi pekena tapai dengan laksa pulak, pergh, memang confirm main macam cilaka.

Nota kepada yang berminat: Selangor tewas 0-1 kepada Perak dalam Liga Super.

Raddy dah dapat vuvuzela idaman hatinya. Yati (bini Raddy) nampaknya menyirap dengan instrumen bunyi tersebut kehkehkeh. Best jugak kalau ada sebijik tu. Buat memekak. Kalau bawak pegi meeting pun best jugak kan? Bila sakit hati je, blow vuvuzela tu kat chairman hahaha. Aku ingat nak mintak Raddy belikan satu vuvuzela untuk aku lah. Layan jugak.

Weekend itu ari aku try bawak Honda CRV, pergh, terasa mewahnya. Aku tak berapa berkenan sangat exterior CRV tu sebenarnya, tapi interior dia memang champion! Patut sangatlah pun dengan harganya. Semasa memandu, rasa gayat dan jakun bercampur-baur dari semasa ke semasa.

Hujung minggu depan family Shidah ajak lepak PD. Confirm BBQ punya malam tu. Molek sangatlah tu. Aku memang nak relax pun lepas selesai hal-ehwal kemasukan pelajar nih. I need this vacation.

Walau bagaimanapun, hari ini Mikael demam dan Shidah terpaksa EL nak jaga anak. Ada geraham yang nak tumbuh lagi barangkali.

6 comments:

Fa-T said...

ya cuti... gua baru selesai organise program untuk unit gua..

esok sampai ahad gua cuti...

Najwa Aiman said...

Wa nak satu vuvuzela tu! Kirim! (malas nak cari sendiri.... eheks...)

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

tumbuh gigi kasi baca kitab....

GAFARO a.k.a. agentno9 said...
This comment has been removed by the author.
GAFARO a.k.a. agentno9 said...

err...vuvuzela ada jual kat PD ke?

pye:rudz said...

fa-t: selamat bercuti saya ucapkan.

najwa aiman: kalau dapatlah...

toi: baca kitab eh? nanti aku coba.

gafaro: entahlah, nanti weekend ni aku semak tengok.