Monday, October 4, 2010

KANTOI

1 Oktober 2010 (Jumaat)

SMS1 kepada Ado: Kau ada nak beli kek ke untuk Shidah Ahad ni?
Excerpt: Percubaan melontarkan idea komplot.

SMS2 dari Ado: Tak kot. Bazilah nak buat apa ntah. Aku beli aiskrim je kot.
Excerpt: Penerimaan idea komplot masih samar.

SMS3 kepada Ado: Kalau kau tolong belikan kek boleh? Saja nak surprise. Kalau nyusah, abaikan.
Excerpt: Percubaan mengajak berkomplot.

SMS4 dari Ado: Ok, insyaallah.
Excerpt: Idea komplot diterima. Yeah!

***

3 Oktober 2010 (Ahad) - Beberapa jam sebelum eksesais komplot

SMS1 dari Ado: Salam, makan tengah hari jangan dilupa blablabla...
Excerpt: Peringatan jemputan open house dari adik ipar aku.

SMS2 dari Ado: Salam. Nak tulis apa atas kek?
Excerpt: Pertanyaan tentang komplot kami nak surprise Shidah.

Kedua-dua sms telah dibacakan oleh Shidah semasa aku sedang memandu. Cheh! Komplot lah sangat. Foul.

***

Tulisan di atas kek yang sedap itu:
Kantoi! Happy Birthday Kak Shidah

Nanti tahun depan gua cuba komplot dengan pendekatan yang lain pulak.


Nota1: Ayat-ayat dalam sms telah dibuat beberapa pindaan untuk melindungi fakta-fakta tertentu namun konteks masih kekal.
Nota2: Jangan tanya gua kenapa adik ipar gua dipanggil Ado walaupun nama beliau Khairul Anwar.

4 comments:

Fa-T said...

lebih elok kalo bercakap dari sms... ahaha...

Najwa Aiman said...

Nak komplot tapi guna SMS tanpa secret code lak tu... Kompem fail ujian CIA... eheks...

pye:rudz said...

fa-t: itu yang paling afdal.

najwa aiman: hahaha sekurangnya anda maklum bahawa saya seorang pemandu yang berhemah yakni tidak membelek henfon semasa memandu :P

me3n said...

!gedegang! ;p.