Wednesday, December 1, 2010

RUMBLINGS

Dalam satu kolam tadahan yang bersaiz biasa, mana mungkin ia boleh menadah lebih? Kalau dah besar itu, besar itu aje lah kemampuan menadahnya.

Hujan batu di negeri sendiri memang lebih elok. Tapi hujan batu ni susah benar nak dijumpai. Nyatanya, hujan batu memang menjadi kegilaan ramai.

Ana Raffali kata ada hujan bunga di Kuala Lumpur. Tapi jujurnya aku lebih gemarkan hujan batu. Alah, korang pun sama dengan aku, jangan nak bohong.

Penat jadi pesawah padi ni sebenarnya. Kita menanam padi macam nak gila, yang kayanya peraih.

Keupayaan akal manusia adalah sangat hebat sebenarnya. Dah banyak kali aku baca bahawa manusia baru hanya menggunakan sedikit saja daripada keupayaan sebenar akal. Sesuatu ujian akal memang jauh lebih hebat daripada ujian memandu.

Bangau dan burung kakak tua memang banyak kat sini. Menjengkelkan.



Kepala segala angkasawan pun ada. Tapi mereka ini lebih gemar ke matahari. Hah? Benar, mereka lebih gemar ke matahari. Selamat maju jaya saya ucapkan kepada mereka.

Aku pasti korang tak paham satu haram pun mesej entri ni.
Kurt Cobain kata Tidak Mengapa (Nevermind).
John Lennon kata Biarkan Saja (Let it be).

8 comments:

Lizzam said...

A Rahman Hassan pun kata Tak Mengapa.

pye:rudz said...

lizzam: orkes nirwana, i like!

Fa-T said...

gua membaca sambil menganggukkan kepala...

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

gafaro kata lantakkan......

ladynina said...

hahahahahaha..... baru nk tanya, apa mesej nye.

Najwa Aiman said...

Kumpulan Jamrud kata dalam lagu Surti dan Tejo, Surti fuck youuuuuu..." ekekekekeke...

Gunakan rangkap akhir Jamrud untuk bangau-bangau dan kepala angkasawan tu...

Errr... sebenarnya kefahaman wa tentang mesej entri lu ni salah ek...? Aiyaaarrrkk...!

Anonymous said...

I fool read a only one of the articles on your website now, and I unqualifiedly like your style of blogging. I added it to my favorites trap period file and last will and testament be checking assist soon. Will contain in view my position as well and leave to me know what you think. Thanks.

pye:rudz said...

fa-t: sambil wirid ke?

gafaro: kirim salam sama luncai.

nina: mesejnya? nanti saya mesej awak.

najwa aiman: hahaha surti dan tejo... fenomena kejap dulu tu...

anon: i not understand what you talk.