Tuesday, February 3, 2009

APA AGENDA?

Aku dah menyampah nak nengok berita di waktu perdana sekarang. Kalau tak kat rumah aku, memang aku tak tengok berita. Baik aku tengok Friends kat Star World. Dah tentu kelakar.

Berita sekarang tak habis-habis nak bantai negeri-negeri yang dipimpin oleh bukan sekongkol Kerajaan Persekutuan. Aku rasa, tiap-tiap hari ada je berita berbaur kutukan untuk negeri-negeri yang masih lagi dipanggil Pembangkang walaupun mereka yang memerintah.


Gambar boxing dari Wikipedia sebagai metafora entri

Pada aku, apa guna kita saling mengutuk dan menjatuhkan antara satu sama lain? Apa salahnya jika bersatu berkongsi idea untuk menjadikan negara lebih baik? Perbalahan tidak membawa kita ke mana. Yang sengsara rakyat. Kes Tabika Perpaduan Kemas di Pulau Pinang dalam headline pagi ini adalah contoh rakyat yang jadi sengsara.

Sekarang nih Kerajaan Negeri Selangor yang paling kuat kena tibai dalam tv. Tiap-tiap hari ada je yang nak diungkitkan. Peliknya, masa KTYO memerintah dulu taklah sebegitu sangat fokusnya kepada negeri ni. Habis kuat pun Karam Singh Walia dengan isu alam sekitar dan madah berhelah ntah hape2 dia tu je.

Jangan buat kesimpulan terlalu awal, aku tidak pro mana-mana parti politik. Lagipun, undi adalah rahsia kata SPR. Ye ke? Hahaha. Aku cuma bicara soal agenda yang boleh menjatuhkan sesama bangsa, agama dan negara.

Wakil rakyat telah diberi kepercayaan oleh rakyat, dilantik oleh rakyat dan seharusnya berkerja untuk rakyat. Tak gitu YB?


Nota: Kau ingat senang jadi Wakil Rakyat? Sebab tu aku malas nak bertanding. Heh.

2 comments:

Anonymous said...

Lorrr.... ingat ke tadi dah nak menceburi bidang politik pulok... nasib baik tak. Jauhilah oleh kamu akan kebodohan dan orang-orang bodoh. Jangan masuk politik! Ekekekekeke....

pye:rudz said...

najwa aiman: hahaha... involving myself in politic is the last thing i'll do