Thursday, April 16, 2009

SELINGAN


Gambar dipinjam dari URL di atas.

Aku: Fuiyo! Ada kerepek bawang (sambil mata terpaku melihat kerepek bawang di dalam paket plastik yang masih belum dibuka sebelah microwave).

Mak Aku: Hah, ambiklah, makan. Memang beli untuk dimakan. Dah bukak kang carik tupperware, simpan takut masuk angin.

Aku: Takpelah, lain kali je lah makan kerepek nih.

Dan aku pun berlalu dengan selambakodoknya sambil kedengaran mak aku mengomel-ngomel "Hish budak nih, blablabla...".

Sebenarnya dalam hati aku berharap ada orang lain yang akan bukak dan letak kerepek tu siap2 dalam tupperware supaya aku boleh terus makan je.

Malaskah aku? Hehehe...

10 comments:

tembakau said...

itu namanya strategis, bro...

pye:rudz said...

hahaha... that's more i like it.

Kotak Keranda said...

chett..!! tu strategy abang-abang sulung..! mangsa slalu anak nombor dua. haisk! satgi kalu krepek tu lemau, tertuduh paling dekat wajib la anak nombor dua.

pye:rudz said...

kotak keranda: hahahaha... err... che, kalau buat blog tu letak la ruangan untuk mengomen ;)

JuJu Eyedaa said...

kerepek bawang! My favourite!!! Sekali makan, tak boley berenti.... i pun bukak n simpan kt tupperware kononnyer... tp selalunyer duduk depan tv or sambil borak minum kopi tak sempat nk simpan dalam tupperware...

Najwa Aiman said...

Biasanya wa akan tunjuk kat anak-anak. Diorang mesti nak punye. pastu suruh diorangbawa paket tu jumpa ummi diorang atau maid. TAk lama lepas tu kerepek tu bukan setakat siap masuk dalam tupeprware, tapi sebahagiannya akan siap terhidang dalam pinggan atau mangkuk... ekekekekekeke... Errr... tu kira strategi atau keji?

Labu-Labi said...

heheh...same mcm perangai aku gak la..

naziah said...

itula sebab aku beli pengepit plastik dari ikea tu bynk2... heh...

pye:rudz said...

ju: itu yang sekali hadap abis tu!

najwa aiman: gua takde orang gaji bro...

labu-labi: hahahaha

naziah: ada jugak menatang tu, pun malas jugak... ehhee...

naziah said...

kalau itu pun kau malas, tak dapek nak nolong!