Tuesday, June 16, 2009

WARNA YANG CANTIK



Citarasa warna manusia memang berbeza-beza. Ada yang kata kuning itu royal. Ada yang kata putih itu bosan. Ada yang kata pink itu feminin (dan mungkin tak macho untuk lelaki). Ada yang kata hitam itu menawan. Dan macam-macam lagilah.

Persepsi cantik atau tidak terhadap sesuatu warna memang luas dan subjektif. Seluas spektrum warna.

Ada warna yang boleh diubah dan ada yang tidak boleh (fixed). Ada yang natural dan ada yang buatan. Perbezaan antara warna kadangkala jelas dan adakalanya samar. Sekali lagi, cantik atau tidak ia masih kekal subjektif kepada individu... dan kadangkala objektif kepada sekelompok minda kecil. Aku cuba menjadi sarkastik di sini hahaha. Whatever.

Aku suka warna-warna gelap. Hitam dan koko misalnya. Korang suka warna apa?

12 comments:

me3n said...

Aku tak tau aku suka warna apa. Yang aku lihat sesuai dengan situasi (bukan lagu Bunkface), itu aku suka.

mamabio said...

ahaha.. aku suka warna warni.. tp bkn citra warna.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hitam itu menawan....dan mengawan..

Fa-T said...

hitam... macam jantan!

Pyanhabib said...

oooo, port haji tapah taman permata ye?
(jajahan gua: taman permata, melawati, uk perdana, bkt antarabangsa, wangsa maju, setiawangsa, danau kota, ampang point.... silalah lapor diri kalau terasa nak beramal jariah kat haji tapah ka, haji anwar ka, bangi kopitiam ka, old town, ali maju, pelita, NZ, syed, durbar, deen, sameera, al kader, al rashid, craveen, jewel dan lagi dan lagi... heh he!)

..nOWa.. said...

saya suka warna hijau..sapa2 tanya ke, soalan kuiz ke, mesti jawab hijau..tapi saya tidak suka pakai pakaian yang berwarna hijau..adakah itu pelik?

treefwog said...

wa sker kaler biru gelap, itam gelap, kelabu gelap.. mak wa kata wa kusam.
wa sker kaler shocking orange/green, sgala yg 'shocked' lak, bpk wa kata wa mcm anak hindu
blakang...wa dah tak amik port dah kaler-kaler neh. namun demikian, warna hitam mmg menampakkan wa lebih kurus dari biasa..uhuks.

naziah said...

hijau!!!! hijau!!! semua hijau!!!!

pye:rudz said...

ad3ck: macam sumpah-sumpah tu eh?

mamabio: citra warna ke naza citra? cakap betul-betul.

toi: menawan confirm. mengawan... aku kena semak dulu.

fa-t: ada satu t-shirt aku pernah jumpa bertulis: real men wear black. dan aku bersetuju.

pyanhabib: pergh, lu memang champion brader. memang the king of lepak! gua kadang-kadang layan juma setiawangsa atau restoran syed kat AU5.

nowa: tidak, apa-apa warna kesukaan kita memang tidak pernah pelik. ia adalah pilihan. kan?

kotak keranda: yang part warna hitam nampak kurus sikit tu memang setuju benar hahaha.

naziah: kau memang tkc yang tegar beb hahaha. err... nowa budak tkc jugak ke?

Najwa Aiman said...

Ni percubaan menggunakan LinkWithin ke haper ni?

Unknown said...

aku tak pernah ada colour favourite...tp aku tak pernah ada baju warna kuning..tak tau kenapa..aku jugak tak kan pakai kasut yang warna warni like putih, yellow, red, purple, green or blue...kasut sure black or brown..bag pun camtu semua warna warna boring..hitam, brown,
aku ada banyak baju hitam sebab nampak kurus sikit..hehhe..
Colour pastel pun aku suka...lately suka warna green! Isssh...aku mmg takde warna fav la...

pye:rudz said...

najwa aiman: haah. tak best lah.

pearl: bukan kaler bosan beb, kaler selamat. matching dengan semua kaler. btw, kaler hijau macam menarik sekarang kan? kontemporari je kot.