Monday, November 30, 2009

HADIAH UNTUK PENGANTIN

Sekarang musim orang kawin. Teringat saya akan trend menghadiri majlis kawin dengan membawa hadiah. Yang bagi duit tu, bagi duitlah. Ni nak cerita yang bagi hadiah.

Cerita bab bagi hadiah untuk pengantin ni macam-macam. Ada yang letak harga siling untuk hadiah yang diberikan kepada pengantin. Pukul rata tak kira siapa pun kawin. Ada yang tengok "siapa" yang kawin untuk menetapkan hadiah apa yang nak diberi. Tak kurang juga yang recycle hadiah kawin yang diorang pernah dapat dulu tapi masih elok dan belum digunakan. Macam-macam.

Ini antara cadangan hadiah-hadiah yang saya kira berguna kepada mempelai tapi mungkin bodoh atau lucu pada sesetangah orang. Tapi kalau saya yang dapat, saya akan gembira.

1. Ironing board. Sterika dah banyak orang bagi.



2. Tong gas. Ey, tong gas pun mahal tau!

3. Teko air panas. Cup and saucer set dah biasa.

4. Kitchen utensils. Sudip, kuali, senduk, pisau, lesung batu, chopping board dsb.

5. Tuala mandi. Yang mahal punyalah.

6. Mattress cover. Bagi sekali dengan cadar.

7. Botol simpan air. Dari jenis Tupperware, Bro's atau Siggs.

8. Water filter.

9. Air freshener dispenser. Bagi dengan sedozen stok wangian.

10. Pressure cooker. Rice cooker dan slow cooker dah biasa.

Amacam? Best tak cadangan saya?


Nota: Selamat kembung minum sirap dan kenyang makan nasik minyak saya ucapkan.

10 comments:

Najwa Aiman said...

Haaa... ni mesti sambil doko fikir nak bagi haper untuk anak AB ek?

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

lu MEMANG demand...

zizie ali said...

vacuum carpet boleh gak

pye:rudz said...

najwa aiman: ahh, yang itu bagi duit je.

gafaro: bukan demand lah... cadangan dari orang yang dah pernah dapat hadiah kawin hahaha. aku dapat termo pot sampai 5 kau tau? sandwich maker 3.

zizie ali: huish, itu memang amat dialu-alu kan.

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

termo pot 5,sanwich 3 lu boleh bukak restoran tu

treefwog said...

hahaaa..besh! wa rasa nak hadiahkan extension wire la pye:rudz. sebabnya, sure brg letrik dah menggunung. blakang..? nak cocok plug point ada ler 2. tu pun jarak kemain jauh tuuu... kalu ada extension wire 4-gang ke, 7-gang ke, atau geng-geng lain join, sure aleng takda masalah kan? ley charge bateri hp, charge bateri camera, pasang kipas meja, sambil iron baju, blaa blaa..blaa..blaaa..

mamabio said...

klau dah ber'geng-geng' charge bateri kete pun buleh.

MFN said...

perkgh, kalau la ada antara kawan-kawan yang bermurah hati bagi kereta kancil sebijik sebagai hadiah kawen kan best?

naziah said...

telefon wireless... senang nak guna! hehehhehe....

btw, aku sgt setuju. time aku kawin dulu, 6 kotak hadiah semua set cawan... bagi set cadar tu bagus tu... yg lagi ideal, kasi $$$ je.

pye:rudz said...

gafaro: restoran? buleh, self-service.

kotak keranda: itupun bagus jugak apa? berguna.

mamabio: gilo apo nak cas bateri keta?

mfn: lebihlah tu...

naziah: hadiah cadar aku dapat sangat banyak sampai aku tak beli satu cadar pun :)